Stop: Drang naar iets lekkers

0

Wanneer je bezig bent met het verliezen van gewicht dan is het soms erg vervelend wanneer je vaak zin hebt in iets lekkers, toch? Het lijkt alsof je er niets aan kan doen, maar er is voedsel dat je juist helpt om je behoefte te verminderen, en het is ook nog eens gezond!

Chia zaad
Je hebt vast het een en ander gehoord over de Chia zaad. De zaadjes helpen je om gehydrateerd te blijven en bevatten de nodige antioxidanten en calcium die je nodig hebt. Wanneer je trek hebt in iets lekkers en zoets, neem dan Chia zaad met yoghurt bijvoorbeeld.

Okra
Deze groentesoort is rijk aan vezels en laag in calorie├źn. Daarnaast bevat het veel goede vitamines, calcium en magnesium. Je vindt ze terug in de Marokkaanse keuken. Okra stopt direct jouw honger gevoel.

Havermout
Vele eten havermout als ontbijt, want het is perfect als in de ochtend als een ontbijtje. Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat havermout het risico op hartziektes verlaagt. Het is dus gezond en je kan het goed eten als een tussendoortje.

Peren
Fruit dat pectine bevat zoals peren, absorberen heel veel water. Peren helpen je cholesterol te verlagen en je behoefte aan suiker te verminderen. Daarnaast bevat een peer veel antioxidanten.

Heb je binnenkort weer zin in iets lekker? Denk dan aan dit artikel! Het is makkelijk om je behoefte naar iets lekkers te verminderen door dit lekkere voedsel.